Розсилка листів електронною поштою – це засіб масової комунікації, інструмент реклами та маркетингу
Суть способу полягає в автоматизованій розсилці повідомлень по e-mail групі адресатів за заздалегідь складеним списком.
Навіщо потрібна e-mail розсилка
Утримуючи увагу клієнтів регулярними якісними інформаційними розсилками, можна повідомляти їм про свіжі акції, нові ігрові автомати на гривні, конкурси, бонусні пропозиції тощо. Це дозволяє отримати лояльну аудиторію, що цікавиться брендом та відкрита до діалогу. Грамотне створення стратегії електронної розсилки вирішує відразу кілька завдань:
- інформує передплатника про появу нових товарів, послуг, програм, публікацій, бонусів тощо;
- ненав'язливо рекламує продукт, розповідає про акції;
- допомагає користувачеві розібратися у товарі/сервісі;
- повідомляє про важливі події, новини, а також терміни замовлення та доставки продукту;
- налагоджує зворотні зв'язки, допомагає збирати відгуки.
Коли підприємець має ефективну e-mail розсилку, він може гарантовано розраховувати на прибуток. У більшості бізнесів немає таких кампаній – лише поодинокі листи. А послідовні серійні розсилки чомусь використовуються рідко, хоч а саме вони оптимізують дохід.
Види розсилок електронною поштою
Поштові розсилки умовно діляться на масові та автоматичні. Перші відправляються відразу по всій клієнтській базі або її окремому сегменту. Вони запускаються вручну – заплановано або ситуативно. Сюди відносяться інформаційні листи, що підвищують впізнаваність бренду та залучають відвідувачів корисним контентом. Також це можуть бути комерційні розсилки, що рекламують продукт.
Автоматичні розсилки надсилаються відповідним чином і лише за певних подій. Зазвичай вони адресовані одному-кільком передплатникам. Це тригерні листи та транзакційні звіти. Останні система відсилає користувачеві після будь-яких дій на ресурсі, наприклад оплати чи реєстрації. У будь-якому випадку це сервісні повідомлення, що полегшують комунікацію людини з сайтом, нагадують про певні моменти, наприклад покинутий кошик.
Правила створення поштової розсилки
Усі типи розсилок поштою комбінуються. Так, інформаційні листи доповнюються анонсами та рекламою, комерційні − містять корисні відомості. Щоб e-mail розсилка була максимально корисною та конверсійною, необхідно дотримуватися таких правил:
- Починати з головного. Далеко не всі передплатники дочитують листа до кінця.
- Додати заклик до дії. Адресат має чітко розуміти, що робити далі.
- Підштовхнути до ухвалення рішення. Запропонувати заповнити анкету, зателефонувати, перейти до каталогу тощо.
- Доводити інформацію просто та доброзичливо, без фамільярності. Не використовувати складні обороти, термінологію, канцеляризми.
- Грамотно структурувати розсилки, розділяти текст на окремі інформативні блоки.
Листи слід надсилати саме тому сегменту, якому вони будуть цікаві. Також велике значення має свіжість контактної бази клієнтів. Якщо отримувач листа відправить його до спаму чи заблокує відправника, це не тільки зіпсує показник відкритості, а й з великою ймовірністю зашкодить репутації компанії.
І останнє: необхідно аналізувати час надсилання листів, щоб виявити, в який період їх відправка була найбільш вдалою. Після цього слід поступово привчити користувачів до певного часу розсилки. Якщо людина знає, що отримає листа у п’ятницю ввечері, вона буде чекати на повідомлення заздалегідь і не пропустить його. Інакше лист може залишитися непоміченим.