Однак квитки на 20% дорожчі
Швидкісні потяги «Укрзалізниці» стають все менш швидкісними, але при цьому коштують дорожче за звичайні.
Про це пише видання «Страна» посилаючись на свої джерела в "Укрзалізниці".
Тарифи на залізничні перевезення регулюються державою. При цьому для поїздів категорії «Нічний Експрес», згідно з наказом Міністерства інфраструктури, дозволено використовувати підвищуючий коефіцієнт — відповідно, квитки на ці поїзди коштують дорожче за звичайні приблизно на 20%. Така сама ситуація і з поїздами Інтерсіті+, причому різниця у вартості проїзду в них ще більш відчутна.
Нюанс полягає в тому, що для того, щоб поїзд відповідав категорії Інтресіті+, його маршрутна швидкість повинна бути не менше 90 км/год, а категорії «Нічний експрес-т» – не менше 70 км/год. Такі нормативи встановлені правилами перевезень, затвердженими Мінтрансом.
Однак у поточному графіку на «УЗ» близько 20 пар поїздів не відповідають цьому параметру.
У розпорядженні видання опинилася таблиця, на якій показано різницю між нормативною та фактичною швидкістю поїздів. Виходячи з неї, лише три поїзди (№105 Київ-Одеса, №2 Харків–Івано-Франківськ та №791 Кременчук-Київ) укладаються до нормативу за швидкістю руху, решта поїздів відстає. Причому цей розрив становить від 2% до 23% – як, наприклад, у випадку з поїздом Інтерсіті+ №716 Пшемисль-Київ, який для відповідності категорії Інтерсіті+ має їхати зі швидкістю 90 км/год, а за фактом рухається зі швидкістю 69 км /год.
"Виходить, що з пасажирів фактично неправомірно стягують велику вартість за квитки, при тому що потяги не відповідають швидкісним категоріям. Це ніби замість бензину А-95 продавати бензин А-76", — каже джерело «Страни» в «УЗ».