Ціна — це далеко не останній орієнтир при виборі косметики
Багатьох відлякують високі ціни на люкс-бренди, а хтось навпаки — боїться поекспериментувати з бюджетним засобом із мас-маркету. У кожного є своя аргументація щодо цього, але також залишається один дуже важливий факт: різниця між дорогою та дешевою косметикою з Ізраїлю і не тільки, в деяких випадках відсутня.
Розглянемо докладніше, що впливає на ціну і якість косметичних продуктів, і чи справді перше повністю відображає друге.
Чи завжди вартість відображає якість?
На вартість косметичного засобу впливають одразу кілька факторів:
- упаковка та брендінг;
- статус бренду та його ніша (мас-маркет, мідл-маркет, професійна, або люкс);
- якісний склад та наявність активних інгредієнтів;
- витрати на логістику та промо.
Чим статусніший бренд — тим більша ціна, що цілком логічно. Чим унікальніший склад і складніші в отриманні активні компоненти в ньому, тим дорожчий продукт. Чим більше митних зон засобу потрібно перетнути, щоб потрапити до вас на полицю, тим він дорожчий. Крім того, магазини додають власну націнку, що додатково збільшує вартість готового продукту, який ви купуєте.
Але чи це означає, що дешеві косметичні засоби неефективні або навіть марні?
Зовсім ні. Іноді буває навіть навпаки — недорогий у виробництві засіб показує себе краще, ніж його люксовий аналог. Адже по суті, для того ж крему, що зволожує, не потрібно багато компонентів: вода, гліцерин, будь-який розчинний силікон і масла — і вже є достатнє базове зволоження. У той же час, якщо від засобу очікуються додаткові властивості — відбілювання, заспокоєння, або інтенсивне живлення, до складу можуть додаватися більш дорогі у виробництві компоненти, які теж впливають на ціну кінцевого продукту.
Вартість розробки стійкої формули — ще одна графа витрат виробника, яка має бути відображена у ціні засобу. Деякі бренди використовують перевірені іншими формули та компоненти, а деякі навпаки проводять місяці дорогих досліджень і тестувань, щоб розробити унікальну і, головне, ефективну формулу засобу. Ізраїльські бренди — гарний приклад такої стратегії. Маючи власні лабораторії та доступ до ендемічних (унікальних для обмеженої місцевості) натуральних інгредієнтів, вони працюють над власним ефективним складом.
Втім, далеко не кожен засіб повинен мати активні інгредієнти та коштувати дорого.
На чому можна і не можна економити
У чому різниця між кремом для рук за 70 гривень та кремом для рук за 700 гривень? Як правило, різниця тільки в ціні та упаковці, тому що склад кремів для рук досить простий: гліцерин, ланолін, будь-яке масло. У першому випадку до собівартості продукту додаються хіба що витрати на логістику та маркетинг у мережі магазинів, а у другому — люксовий статус бренду та вищий цінник за просування. При цьому для шкіри рук немає жодної різниці — і перший, і другий засіб добре вберуться і впораються зі своїм завданням.
З іншого боку, на деяких речах справді не можна заощаджувати. Як правило, йдеться про косметику з активними інгредієнтами — ретинолом, кислотами, пептидами, зволожуючими компонентами та вітамінами. Деякі виробники можуть вказати їх наявність на упаковці, але в самому складі ці інгредієнти будуть чи не на останньому місці — у мінімальній та досить неефективній концентрації. Більш дорога косметика, з іншого боку, має всі можливості для закупівлі, створення та дослідження дорогих компонентів та додавання їх у засоби у потрібній концентрації.
Так, ретинолові сироватки, у яких на останніх рядках складу вказано ретинол пальмітат, не дадуть очікуваного ефекту освітлення та омолодження — ретинол пальмітат хоч і вважається формою вітаміну А, але за фактом це його похідна з дуже низькою біодоступністю.
Через те, в якому вигляді маркетинг подає нам засоби з максимально натуральним, «еко» складом, складається враження, що всі «зелені» засоби дорогі через їх натуральні інгредієнти.
Насправді ж, натуральна сировина відносно недорого обходиться будь-якому виробнику — якщо, звичайно, не йдеться про дуже рідкісний компонент. Куди більше проблем виникає із синтезуванням активних речовин з нуля — відповідно, і вартість таких засобів буде вищою.
Також не варто забувати, що упаковка створює перше враження — саме тому на неї витрачають до 60% додаткової вартості косметики. На склад засобу цей фактор зовсім не впливає, тому тут стоїть винятково питання захоплення конкретним брендом.
При виборі косметики з мас-маркету не буде проблем: можна просити тестери та перевіряти склад, властивості, та вибирати базові засоби за нормальними цінами. Крім того, завжди є відгуки про товар, які можна почитати, щоб звіритися з вибором.