Подібні дії фермери планують уже сьогодні вжити на всіх інших прикордонних переходах, включаючи залізничні Польські фермери 20 лютого повністю заблокували рух через пункт пропуску "Медика – Шегіні" на кордоні України. Протестувальники не пропускають жодних вантажних авто, навіть з військовою та гуманітарною допомогою. При цьому вони перекрили й залізницю, а також розсипали зерно з вантажного вагону.
Про це повідомляє "Суспільне". Подібні дії фермери планують уже сьогодні вжити на всіх інших прикордонних переходів, включаючи залізничні.
Через проблеми на кордоні з Польщею уже виникають черги на пунктах пропуску між Україною та іншими сусідніми країнами ЄС. Як розповів в ефірі телемарафону віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП) Володимир Балін, у чергах з польського боку перебуває близько 4000 вантажівок.
"З українського боку багато машин поїхало через Словаччину та Угорщину, і там теж є досить суттєве ускладнення руху", – заявив Балін.
За словами Баліна, зупинити блокаду може лише польський уряд та Європейська комісія. За словами фахівця, також слід враховувати, що політики у Польщі готуються до місцевих виборів, а аграрії становлять майже половину електорату.
"Не впевнений, що головна проблема – імпорт аграрної продукції. Вона трохи в іншому: це нові умови вирощування та збуту агропродукції польськими компаніями на європейському ринку. Думаю, там є, про що говорити (Польща з ЄС. – Ред.)... Всім експортерам та імпортерам сьогодні пропоную їхати в об'їзд... Я думаю, як мінімум до 20 березня ми матимемо проблеми на кордоні... Якщо говорити про збитки, у листопаді Україна втратила 1 млрд євро, Нацбанк підрахував. не менше втратила Польща. Кому це вигідно ? Думаю, іншій країні, яка здійснює агресію на території України", – зазначив Балін.
При цьому 20 лютого міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський попередив протестувальників на кордоні з Україною фермерів, що заплановане ними на 20 лютого повне закриття кордону може обернутися проти них самих. Зокрема, результатом цього може стати зупинка польського експорту товарів до України та, відповідно, втрата багатьох робочих місць.
Втім, Секерський також заявив, що "регулювання торгівлі сільськогосподарською продукцією з Україною є одним із пріоритетів міністерства". А заборона на імпорт низки продуктів до Польщі залишається чинною. Мова про зернові, насіння ріпаку та соняшника, пшеничне борошно, висівки, макуху.
"Немає блокування, є мирна акція. Здійснюється громадський контроль, залучаються компетентні органи, зупиняються машини. І якщо за документами ми бачимо, що машина не стояла в черзі з польського боку, вона відповідний час стоїть з української сторони. Тобто рівні умови для всіх Якщо все їдемо - все їдемо, якщо все стоїмо - все стоїмо", - пояснив Балін.
Крім того, з 1 березня власний страйк можуть відновити польські перевізники. Поки що їх протести на паузі, т.к. польська та українська сторони домовилися про пілотний проект щодо скасування системи єЧерга на двох пунктах пропуску для порожніх вантажівок – "Нижанковичі – Мальховіце" та "Угринів – Долгобичів".
Проте, як розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, тепер Польща вимагає розширити скасування єЧерги на пункт пропуску "Рава-Руська – Гребенне".
"Ми отримали листа від польських колег з Міністерства інфраструктури, які запропонували нам скасувати єЧерга ще й на ПП "Рава-Руська – Гребінне". Ми читаємо це і розуміємо, що, напевно, наша остання комунікація на кордоні не досягла мети. Адже ми пояснили , Що система електронної черги дуже важлива для країни, ми показали результат, вона дійсно діє. І вони начебто погодилися", –сказав Деркач.