Зокрема, надано можливість призначати субсидію сім’ям, що мешкають окремо у житловому будинку, розділеному на дві половини
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2015р «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» передбачено ряд суттєвих змін, які скасовують низку факторів, що унеможливлювали або призводили до уповільнення процесу призначення субсидій, а саме:
– до внесення змін в Положення особі, яка зверталась за призначенням житлової субсидії, необхідно було відкрити особові рахунки зі сплати за житлово-комунальні послуги на підприємствах-надавачах послуг на своє ім’я, то після внесення змін субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні особі, незалежно від того чи відкрито на неї рахунки на оплату послуг;
– на практиці виникало досить багато випадків при опрацюванні документів на призначення субсидій поданих заявниками, коли кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб не співпадала з кількістю осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги за інформацією підприємств-надавачів послуг. Вищезазначеною постановою зазначено, що в такому разі, при розрахунку субсидії використовуються дані про склад зареєстрованих.
– надано можливість призначати субсидію сім’ям, що мешкають окремо у житловому будинку, розділеному на дві половини. На підставі рішень Комісії та акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарств особам, зареєстрованим у житловому приміщенні, які сплачують житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки, призначається субсидія окремо за розділеними особовими рахунками.
– за аналогічним порядком субсидія призначається дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім’ям, а також сім’ям (крім багатодітних), у яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування. – раніше орендарю житла необхідно було відкрити на себе особові рахунки, на що в більшості випадків не погоджувались власники житла, але вищезазначеною постановою дана вимога скасована і для призначення житлової субсидії цій категорії осіб достатньо подати договір оренди в письмовій формі в органи соціального захисту населення. При цьому, в договорі обов’язково зазначається кількість осіб, які орендують житло та факт проведення оплати за житлово-комунальні послуги власнику житла.
– визначено вичерпний перелік документів, які беруться до уваги комісією при прийнятті рішення про призначення субсидій з урахуванням лише зареєстрованих осіб, що фактично проживають у житловому приміщенні, а саме:
а)довідки, що підтверджують місце перебування особи на території іншої адміністративно-територіальної одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання;
б) довідки про оплату за житлово-комунальні послуги в іншому житловому приміщенні (будинку);
в) акти обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства селищної, сільської або міської ради; г) акти житлово-експлуатаційних організацій про фактично проживаючих осіб;
д) договори оренди житла в іншому місці. У разі відсутності документів, які підтверджують тимчасову відсутність особи з числа зареєстрованих у житловому приміщенні Комісія приймає рішення про призначення субсидій на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.
Проведено у відповідність до чинного законодавства перелік доходів, які не враховуються при визначенні доходу сім’ї для призначення субсидій, зокрема:
а) доходи, отримані особами, які беруть (брали) безпосередньо участь у проведенні антитерористичної операції та членами їх сімей у період безпосередньої участі у проведенні АТО у виді грошового забезпечення та інших виплат і видів соціальної допомоги, що проводяться працівниками правоохоронних органів, військовослужбовцям та працівникам Збройних Сил, Національної Гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, особам рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління рядового, начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, іншим працівникам утворених відповідно до закону військових формувань. Не включається в дохід також благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження отримання ними у період або після безпосередньої участі у проведенні антитерористичної операції.
б) оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів. Необхідно зауважити, що рішення Комісії про призначення в окремих випадках субсидії переглядається тільки в разі зміни у складі осіб, зареєстрованих або фактично проживаючих у житловому приміщенні, їх працевлаштування або виникнення в них інших джерел доходів. У разі відсутності змін розрахунок субсидії на наступний період проводиться без повторного прийняття рішення Комісією.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015р. № 842 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014р. № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування». Зокрема, даним нормативним актом затверджено коригуючі коефіцієнти для розрахунку розміру витрат теплової енергії, електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення. Коригуючий коефіцієнт для одно-двоповерхових будівель складає 1,036, для три-чотириповерхових – 0,604 і для будинків на п’ять і більше поверхів – 0,407.
Джерело: Прес-служба міської ради