Фото: acc.cv.ua
Такі перші висновки голови Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксани Поліщук після відвідин Чернівців
Оксана
Поліщук приїхала в столицю Буковини на зустріч з місцевими фахівцями, аби
допомогти вирішити патову ситуацію з мораторієм на розміщення зовнішньої
реклами. Нагадаємо,
мораторій у Чернівцях діє з жовтня 2015 року, він забороняє встановлювати нові рекламні
конструкції. Міська влада не хоче припиняти його дію, поки не буде чіткого
бачення, зафіксованого в офіційному документі, розвитку зовнішньої реклами в
місті. Нове положення вже готове, але воно не пройшло затвердження регуляторної
служби. Тому справа зупинилася, а проблеми залишилися. Голова Асоціації операторів зовнішньої
реклами України під час зустрічі у Чернівцях не лише пообіцяла всіляку підтримку у розробці
нових правил, але й порадила як зробити так, щоб всім, і підприємцям, і
чиновникам, і, головне, місту зміни пішли на користь.
Журналістам
Інформаційного агентства АСС Оксана Поліщук розповіла, що після знайомства з
містом, вона побачила, що у Чернівцях справді є території, де реклами забагато,
але це не найбільша наша проблема. Найгірше, каже пані Оксана, це технічний
стан конструкцій. Це все тому, що бізнес не зацікавлений у розвитку та змінах.
Адже підприємці не впевнені у майбутньому. Вони мають розуміти, що їх чекає
далі. Щоб вони вкладали гроші у нові сучасні конструкції та в технічне
переоснащення існуючих, їм треба показати Концепцію розвитку зовнішньої реклами
у Чернівцях хоча б на 7 років, де буде прописано і методику, і впровадження
граничної кількості і типи рекламоносіїв і принципи розробки Схем розміщення та
гарантії для їх інвестицій. Окрім того, підприємцям треба чітко показати, як і за
якими критеріями будуть розподілятися місця в Схемах і як будуть враховані права рекламістів, які
мають на сьогодні конструкції в місті.
Пані Оксана наголошує, місто має розуміти, що правила розміщення зовнішньої реклами мають бути однаковими для всіх, прозорими і чіткими, без двоякості. Тут важлива співпраця усіх зацікавлених сторін, адже прагнення влади упорядкувати рекламу не має відбуватися за чийсь рахунок. Порядок має бути вигідний усім.
- Це проблема багатьох міст України, загалом пострадянського простору. Але за Чернівці я спокійна. Тому що на зустрічі з представниками департаменту містобудування, головною архітекторкою міста, директором комунального підприємства «Реклама», побачила щире прагнення до діалогу та бажання зробити механізм, який би зняв проблему розміщення зовнішньої реклами взагалі.
Цією зустріччю задоволені і чиновники міськради. Новий начальник відділу з питань дизайну міського середовища управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Андрій Мірошниченко каже, що вже взялися допрацьовувати Концепцію розвитку зовнішньої реклами в Чернівцях.
- Цю роботу ми плануємо завершити до нового року. Концепцію сформуємо, напишемо і відправимо в Асоціацію операторів зовнішньої реклами України, щоб вони її вивчили і надали свої зауваження. Вже в січні плануємо починати роботу з депутатами міської ради. Коли міські обранці затвердять Концепцію, в якій будуть зазначені схеми розміщення рекламних конструкцій, їх вигляд, габарити та кількість, то документ може вже приймати виконавчий комітет. І в дію нові правила вступлять, за нашими розрахунками і сподіваннями, вже в першому кварталі наступного року – додає Андрій Мірошниченко.
Щоправда Андрій Мірошниченко вважає, що концепцію не варто затверджувати на багато років вперед, бо, каже, технології швидко розвиваються, і вже через 5 років реклами можуть бути голографічними. Тому правила, вважає фахівець, треба приймати не більше, як на 5 років.
- Я в Чернівці приїхав з Одеси, де керував комунальним підприємством
«Реклама». Там проблем набагато більше з рекламою, ніж у Чернівцях, але тут є
дуже позитивна тенденція. Ви хочете змін і прагнете до цього не просто на
словах, але й на практиці. Тому я із задоволенням віддам свій досвід, знання та
працю для того, щоб Чернівці мали найкращу концепцію і положення щодо
зовнішньої реклами в Україні – запевняє Андрій .
На думку Андрія Мірошниченка, у Чернівцях найбільше проблем з зовнішнім виглядом наявної реклами. І саме це треба змінити якнайшвидше.
- У Чернівцях багато конструкцій для білбордів не заглиблені у землю. Ці тумби псують загальне враження від міста. До того ж не впорядкована у Чернівцях зворотня сторона білбордів. В Одесі таке оформлення обов’язкове.
Головна архітектора Чернівців Наталя Хілько впевнена, після порад керівника Асоціації операторів зовнішньої реклами України, в нашому місті нарешті зникне проблема з розміщенням реклами.
- Я позитивно вражена тим, що є в Україні люди, які насправді
хочуть і вміють працювати.
Оксана Поліщук не лише пообіцяла всебічну
допомогу, але й підказала декілька дуже важливих моментів, які знімуть напругу
з цього питання. Наприклад, щодо відмови консультаційної ради, створення якої у
нас була прописана в Положенні. Це зніме недовіру рекламістів, що дозволи на
розташування будь-яких рекламних конструкцій видаватимуться заангажовано. Ще ми
зняли всі юридичні питання тим, що схеми розміщення реклам буде затверджувати
саме виконком після того, як депутати проголосують за всю Концепцію розвитку
зовнішньої реклами. До того ж відтепер у нас буде єдиний орган, який буде
відповідати за зовнішню рекламу, який буде тісно співпрацювати з департаментом
і підприємцями.
Зважаючи на те, що Асоціація при потребі надасть всю
необхідну юридичну та консультаційну допомогу нашим розробникам Концепції
розвитку зовнішньої реклами у місті Чернівці, впевнена Наталя Хілько, вже до
весни 2017 року Чернівці працюватимуть з зовнішньою рекламою без мораторію, за
чіткими та прозорими схемами.
Джерело: acc.cv.ua