Нововведення можуть торкнутися кожного українця, який користується будь-якими послугами чи купує будь-які товари
Від 16 січня набуває чинності стаття 30 закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Вона говорить, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова.
Тому інформація про товари та послуги на території України має надаватися у першу чергу українською, пише Громадське.
Тобто, як зазначено у законі, підприємства, установи та організації усіх форм власності та підприємці мають обслуговувати українською мовою.
Також виробники та виконавці і продавці зобов'язані, відповідно до закону, надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги державною мовою. Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.
Крім того, тепер суб’єкти електронної комерції, зареєстровані в Україні, будуть зобов’язані забезпечити надання усієї інформації, визначеної законом, зокрема і щодо предмету електронного договору, державною мовою.
Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами.
Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо на цьому наполягає клієнт і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.
В разі порушень таких законодавчих норм, громадяни зможуть спрямовувати скарги до офісу мовного омбудсмена.
Якщо скарга вмотивована, то закладу оголосять попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів. У разі повторного порушення протягом року на заклад чекає штраф від 5100 до 6800 гривень.
Зазначимо, у Верховній раді зареєстрували законопроєкт, яким пропонується внести зміни до «мовного» закону. Нардепи від СН хочуть скасувати норму про штрафи для сфери послуг, якщо вона не перейде на українську з 16 січня.