Дороги, які будують в Україні у рамках державно-приватного партнерства, не передбачають стягування плати за проїзд
Водночас держава веде діалог з інвесторами щодо розвитку доріг на умовах концесії, заявив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Він спростував поширену деякими ЗМІ інформацію щодо будівництва шести платних автобанів.
Зокрема, йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів: Харків — Дніпро — Запоріжжя, Бориспіль — Полтава, Херсон — Миколаїв, Київ — Житомир — Рівне, Ягодин — Ковель — Луцьк, Дніпро-Кривий Ріг — Миколаїв.
«У рамках цього проєкту плати за проїзд не буде. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як «availability payments» або «плата за доступність», - пояснив міністр.
За його словами, державі такий проєкт гарантує швидке оновлення доріг, а інвестору – довгострокові прибутки, адже він отримає контракт на утримання дороги протягом наступних 20-25 років.
Наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів. Водночас у розробці є два проєкти: будівництва дороги Стрий – Мукачево і Краковець — Броди — Рівне. Формат співпраці — державно-приватне партнерство чи концесія — ще не визначено, уточнює Кубраков.
Як повідомляв координатор «Великого будівництва», заступник голови Офісу президента Кирило Тимошенко, протягом року за інфраструктурною програмою президента Володимира Зеленського буде побудовано і відремонтовано 6500 км доріг і 150 мостів.