Фото: Getty images
Через війну українські порти практично заблоковані
"Укрзалізниця" готується масово переправляти через українсько-польський кордон контрейлерні потяги з фурами. Тестовий потяг з 23 вагонами вантажівок вже оглядають польські митники, повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов в четвер.Влада повертається до давно забутої практики 2000-х років контрейлерних перевезень вантажівок потягами до Польщі, пише BBC.
Цього тижня соцмережі облетіло відео довжелезної залізничної платформи, на якій вишикувалися десятки вантажівок.
Цей вимушений крок став відповіддю на блокаду, яку польські перевізники влаштували з 1 листопада на кордоні. Вони практично не пропускають українські вантажівки на знак протесту проти рішення ЄС скасувати усі обмеження на в’їзд для українських перевізників.
Вони стверджують, що українці захопили ринок вантажних перевезень та завдають збитків польським колегам. В результаті на кордоні зібралися багатокілометрові черги, від страйку потерпають не лише українські перевізники, але й бізнес загалом.
Через війну українські порти практично заблоковані, і залізниця та автомобільні шляхи через західний кордон стали дорогою життя для усіх видів перевезень.
"Зараз у нас стоїть навантажений поїзд на переході з Грубешувом (пункт пропуску на українсько-польському кордоні "Ізов - Грубешув"). У нас уже є завантажені 23 вагони контрейлерні з фурами", - сказав Ткачов.
За його інформацією, наразі українська та польська сторони узгоджують технічні питання. У польської митниці є питання щодо габаритів вантажів, а також щодо наявності в баках фур палива.
Скріншот з телеграму
Забуті контрейлерні перевезення
"Найближчим часом ці питання ми намагатимемося вирішити, щоб його пропустили. Щойно цей тестовий поїзд пройде і все буде добре, ми запустимо це в масовому порядку", - пообіцяв представник "Укрзалізниці".
Оператором таких вантажоперевезень залізницею буде Український державний центр транспортного сервісу "Ліски" неподалік Києва.
Для України досвід контрейлерних перевезень не новий.
Потяг з вантажними контейнерами та автомобілями за маршрутом Київ–Славкув до Польщі вперше курсував з 2003 по 2005 рік.
Саме в той час на кінцевих станціях прямування встановили все потрібне обладнання, включно з важкими навантажувальними рампами. В Україні інфраструктура для цього збереглась в тому ж центрі "Ліски".
Getty images
Дорога з Києва до польського Славкува займала тоді 35 годин. За період курсування потяга перевезли 3200 автопоїздів. На той час ця послуга користувалась великою популярністю і була рентабельною через труднощі з перетином автомобільних пунктів пропуску та браком дозволів не проїзд.
Після певної лібералізації з дозволами у 2005 році у маршруті відпала потреба.
Міністерство інфраструктури
У 2009 році Україна запускала спеціальний потяг "Ярослав" для контрейлерних перевезень, але тоді цей маршрут був значно менш популярним серед перевізників.
Загалом контрейлерні перевезення мають низку переваг – це економія пального, менші навантаження на водіїв та витрати на технічне обслуговування вантажівок, швидший рух та навіть екологічність.
Саме на це робили наголос в 2009 році, але тоді схема на повну так і не запрацювала.