Якщо в стаціонарі вас змушують докуповувати ліки - надсилайте звернення до НСЗУ, зазначає Наталія Гусак Голова НСЗУ Наталія Гусак закликає пацієнтів, яких у лікарнях змушують купувати ліки, скаржитися до Національної служби здоров'я України за телефоном гарячої лінії або через електронну форму для звернень. Посадовиця у Фейсбук повідомляє, що їй щодня надходять повідомлення від громадян про те, що в медзакладах ії обманюють, говорячи, що НСЗУ не виділяє достатньо ліків, тому дещо треба купувати самостійно.
"На жаль, в особисті повідомлення я продовжую отримувати листи від пацієнтів, яких обманюють в наших лікарнях. Даруйте, називатиму це саме так – обманом, бо толерувати вимагання з пацієнтів грошей не буду.
Мені написала медична сестра, син якої потрапив у дитячу лікарню. Їй щоденно давали список ліків, які вона повинна була купити для лікування дитини. Нічого – від слова ВЗАГАЛІ – медзаклад не забезпечив.
Також мені написав військовий, мамі якого в одній з міських лікарень Україні так само вручили список ліків, які треба придбати на операцію. І порекомендували зробити це в аптеці, що знаходиться в самій лікарні.
А ще мені написав чоловік, якого госпіталізували із тиском 160 на 110 в райлікарню. Сказали, медикаменти є лише на 2 дні лікування, далі – все за власний рахунок. Мовляв, НСЗУ не оплачує більше. Тож на третій день відправили в аптеку з традиційним переліком ліків. «А що робити – хочеться, щоб вилікували», - пише чоловік.
І страшно те, що всі ці люди бояться офіційно скаржитись, бо бояться «медичного булінгу»", - пише голова НСЗУ.
Мені написала медична сестра, син якої потрапив у дитячу лікарню. Їй щоденно давали список ліків, які вона повинна була купити для лікування дитини. Нічого – від слова ВЗАГАЛІ – медзаклад не забезпечив.
Також мені написав військовий, мамі якого в одній з міських лікарень Україні так само вручили список ліків, які треба придбати на операцію. І порекомендували зробити це в аптеці, що знаходиться в самій лікарні.
А ще мені написав чоловік, якого госпіталізували із тиском 160 на 110 в райлікарню. Сказали, медикаменти є лише на 2 дні лікування, далі – все за власний рахунок. Мовляв, НСЗУ не оплачує більше. Тож на третій день відправили в аптеку з традиційним переліком ліків. «А що робити – хочеться, щоб вилікували», - пише чоловік.
І страшно те, що всі ці люди бояться офіційно скаржитись, бо бояться «медичного булінгу»", - пише голова НСЗУ.
Наталія Гусак наголошує, що держава забезпечує медзаклади усім необхідним для лікування пацієнтів у стаціонарі та проведення операцій.
"Шановні голови громад, керівники медзакладів, медики! Підписуючи договір з НСЗУ, ви зобов’язуєтеся в межах пакету забезпечувати пацієнтів необхідними ліками та медичними виробами. А значить люди в стаціонарах мають отримувати не листочок в аптеку, а ліки, що входять до Нацпереліку. І ви точно не маєте права обманювати, що медикаменти є лише на 2 дні – насправді, держава фінансує весь період лікування, а за потреби – і реабілітації. І так, ви точно про це знаєте, я просто зараз вчергове говорю про це вголос.
То скажіть чесно: вам не соромно?.. Цьогоріч НСЗУ виплатила надавачам спеціалізованої медичної допомоги 91 675 563 890 грн. Вчасно і в повному обсязі. За ці гроші пацієнти мали отримати послугу, прописану в договорі: безоплатну, доступну, якісну. Натомість військовий, який прийшов на тиждень у відпустку, біжить в аптеку купити системи для мами. Цей військовий сьогодні ризикує власним життям, захищаючи кожного з нас, а його маму не можуть забезпечити нормальним стаціонарним лікуванням! Хоча кошти на це справно отримують.
Українці та українки, я хочу, щоби ви знали: якщо лікарня має пакет на лікування інсульту, надання стаціонарної, хірургічної, онкологічної допомоги тощо, але просить заплатити за послугу або відправляє в аптеку за ліками, не мовчіть про це! Збирайте такі «листи щастя», чеки з аптек та подавайте письмову або усну скаргу до НСЗУ. Це можна зробити 2 способами:
Не маєм права мовчки терпіти обман та корупцію. Бо всі ми хочемо жити в країні з іншими пріорітетами. А тому повинні діяти", - зазначає Наталія Гусак.
То скажіть чесно: вам не соромно?.. Цьогоріч НСЗУ виплатила надавачам спеціалізованої медичної допомоги 91 675 563 890 грн. Вчасно і в повному обсязі. За ці гроші пацієнти мали отримати послугу, прописану в договорі: безоплатну, доступну, якісну. Натомість військовий, який прийшов на тиждень у відпустку, біжить в аптеку купити системи для мами. Цей військовий сьогодні ризикує власним життям, захищаючи кожного з нас, а його маму не можуть забезпечити нормальним стаціонарним лікуванням! Хоча кошти на це справно отримують.
Українці та українки, я хочу, щоби ви знали: якщо лікарня має пакет на лікування інсульту, надання стаціонарної, хірургічної, онкологічної допомоги тощо, але просить заплатити за послугу або відправляє в аптеку за ліками, не мовчіть про це! Збирайте такі «листи щастя», чеки з аптек та подавайте письмову або усну скаргу до НСЗУ. Це можна зробити 2 способами:
- написати звернення через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: http://surl.li/cfabt.
- зателефонувати за номером гарячої лінії НСЗУ 16-77.
Не маєм права мовчки терпіти обман та корупцію. Бо всі ми хочемо жити в країні з іншими пріорітетами. А тому повинні діяти", - зазначає Наталія Гусак.