Учасники форуму визначили необхідним створення нових можливостей навчання дітей у школах в процесі проведення реформ
Освітяни з усієї України на Першому всеукраїнському освітньо-управлінському форумі «Управління трансформаційними процесами у закладах загальної середньої освіти під час війни», що відбувся 22-23 травня 2025 року за співорганізації Асоціації міст України, визначили необхідним збереження існуючих та створення нових можливостей навчання дітей у закладах середньої освіти в процесі проведення реформ.
- збільшення верхньої межі кількості учнів у класі (наповнюваність класу), які здобувають базову чи профільну середню освіту до 32 учнів;
- функціонування не менше дванадцяти груп учнів одного року навчання під час вивчення ними окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів);
- відміна фінансування здобуття повної загальної середньої освіти в комунальних закладах освіти, що не відповідають вимогам, визначеним цим Законом, за рахунок коштів державного бюджету;
- затвердження та подання до центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки планів формування мережі комунальних ліцеїв до 1 вересня 2025 року.
Підсумовуючи, учасники визначили необхідність системного доопрацювання законопроєктів, реєстр. №13120 та реєстр. №13120-1, для врахування інтересів мешканців сільських, селищних та міських територіальних громад.
- втрата зв’язку учнів зі своїми громадами, неповернення в Україну;
- припинення функціонування закладів загальної середньої освіти прифронтових та тимчасово окупованих громад;
- втрата роботи вчителями, які матимуть підстави судового оскарження незаконної втрати роботи;
- моральне пригнічення ВПО з тимчасово окупованих та прифронтових громад, їх еміграція, зниження довіри до влади.
Олександр Слобожан, Виконавчий директор Асоціації міст України, розповів про системну роботу Асоціації міст України для збереження та розвитку середньої школи через секцію з питань освіти, що об’єднує понад 500 представників освітньої сфери територіальних громад з усіх областей України.
Під час Форуму учасники наголосили на необхідності використання практики управління трансформаційними процесами, науково-психологічного супроводу управління змінами в освітньому процесі при підготовці змін до нормативно-правового й навчально-методичного забезпечення середньої школи,, а також обмінялися досвідом.


