Голова міжфракційного об’єднання «Буковина» у ВР розказала, що область торік додатково отримала 56 млн. грн. на ремонт доріг
– У червні відбувся черговий тендер на ремонт доріг нашої області. Є надія, що справа зрушиться з місця, адже в рейтингу областей з найгіршими дорогами ми займаємо четверте місце? Як то кажуть, куди вже далі?
– Справді, як тільки ми починаємо говорити перспективи нашого краю, перше питання, яке виникає – це дороги. Вони в поганому стані, а подекуди навіть в критичному. Декілька разів на місяць їжджу маршрутом Чернівці-Київ-Чернівці, тому інколи здається, що знаю кожну ямку на дорозі. На жаль, цих ям та вибоїн менше не стає. Скоріше навпаки. Через це, як тільки ми з колегами створили міжфракційне об’єднання «Буковина», одразу домовилися, що дороги та інфраструктура області – це ключовий пріоритет у нашій роботі.
Ви вірно підмітили, що Буковина на «передових» позиціях у рейтингу областей з найгіршими дорогами. Чи прийдуть інвестори та гроші туди, де дороги напівзруйновані? Очевидно, що ні. Тому якщо ми хочемо, щоб наш регіон розвивався, потрібно взятися за дороги.
– Розкажіть, будь ласка, про «парламентську кухню», адже кожна область має своїх депутатів, всі хочуть ремонтувати дороги, а коштів мало. Як Вам вдається відстоювати інтереси Буковини?
– Скажу з особистого досвіду: головне – мати бажання щось
робити, а все інше не так важливо. Перший крок, який ми зробили на початку 2015
року, – простежили рух державних коштів, з’ясували, що є певна сума, яка на той
момент ще не була розписана. Разом з депутатами інших областей Карпатського
регіону офіційно звернулися з листом до Арсенія Яценюка, ініціювали зустріч із
представниками Міністерства фінансів, переконали їх у тому, що краще витратити
кошти на ремонт доріг, а не на щось інше, вивели це питання в публічну площину,
щоб чиновники і уряд Яценюка «не включили задню». Далі була робота з членами
бюджетного комітету Верховної Ради України, наполягли на внесенні поправки в
закон про бюджет і, нарешті, голосування в залі. Результат – 777,5 млн. грн. на
ремонт доріг Карпатського Єврорегіону, серед яких дорога Н-10 «Стрий –
Івано-Франківськ – Чернівці – Мамалига (на Кишинів»)».
Загалом, торік нам вдалося додатково залучити на ремонт
доріг близько 56 млн. грн. Це набагато менше, ніж нам потрібно, але набагато
більше, ніж нічого.
–Так, є всі передумови, щоб у цьому році зробити набагато
більше. Щомісяця область отримує додаткові кошти від митниці. Крім того, хочу
нагадати, наприкінці минулого року парламент вніс зміни до Бюджетного кодексу і
дав повноваження голові ОДА спільно з облавтодором самостійно визначати, на які
дороги області спрямовувати кошти. Це дасть можливість визначати в області, які
саме дороги ремонтуватимуться за кошти, отримані від перевиконання плану митницею.
Щодо інших планів об’єднання «Буковина», то їх багато. Кінцева мета – Чернівецька область в топ-п’ятірці найкращих в Україні. Для цього потрібен час і багато зусиль, але це реально. Наш край має величезний потенціал, просто всі попередні роки ми в кращому випадку стояли на місці. Нічого, будемо надолужувати. Головне, щоб «закляті друзі», які багато років господарюють в області і розглядають її як свою вотчину, не заважали.