Телефонують на мобільний та виманюють гроші
Як повідомили у Сокирянському відділенні поліції, цьогоріч знову активізувались «нечисті на руку» ділки , які незаконними методами виманюють у жителів району грошові кошти.
Лише нещодавно зафіксовано кілька таких випадків. Так, 16 березня надійшло повідомлення від жительки міста Сокиряни про те, що їй на мобільний зателефонувала невідома особа, яка представилась працівником служби безпеки Ощадбанку та в ході розмови намагалась дізнатись персональні дані її банківської картки.
А 10 березня у довірливої жительки села Вашківці, через Інтернет сайт «OLX.ua», під приводом продажу мотокультиватора, шахрайським шляхом невідома особа видурила грошові кошти в сумі 9100 грн.
Отож, правоохоронці Сокирящини застерігають громадян і наводять найпоширеніші методи, за якими можуть ошукати:Телефонні шахраї
Найбільш розповсюдженими залишаються так звані «телефонні шахрайства». Коли телефонують людині та повідомляють, що її родич або знайомий потрапив у біду чи ситуацію, яка потребує певної суми грошей. Часто представляються і поліцейськими. Не перевіривши інформації, сокирянці віддають чи перераховують величезні суми грошей невідомим, маючи надію, що це допоможе вирішити ситуацію, у яку начебто втрапили їхні рідні. Згодом з’ясовується, що з родичами все гаразд, але кошти втрачені, і хто заволодів ними, – невідомо. Щоб убезпечити себе від таких ситуацій, необхідно першочергово подзвонити тому, з ким ви нібито тільки що розмовляли, або про кого йшлося у розмові і переконатися, що з ним все гаразд.
Дзвінки від працівників банків чи соціальних служб
Ще одним видом телефонних шахрайств є дзвінки від нібито працівників банку або соціальних служб, які телефонують, щоб надати допомогу, збільшити кредитний ліміт чи перерахувати отримані кошти на ваш рахунок. Нікому в жодному разі не кажіть свій ПІН-код, додаткове питання в разі втрати ПІН-коду чи інші персональні дані, які доступні лише вам. Якщо Вам дійсно телефонують з тієї чи іншої установи, то їм повинні бути відомі Ваші персональні дані.
Шахрайства через мережу Інтернет
Громадяни розміщують на сторінках відповідного веб-сайту оголошення про купівлю/продаж тих чи інших товарів. Також вказують свій номер мобільного телефону. Шахрай телефонує, представляється покупцем та пропонує розрахуватися за товар безготівковим платежем. Продавець, як правило, називає номер свого карткового рахунку. Через деякий час до нього телефонує особа, яка представляється працівником банку та повідомляє, що для підтвердження переказу грошей потрібно підійти до банкомату та здійснити ряд операцій. Будучи біля банкомату, уважно вивчайте меню та звертайте увагу на дії, які ви виконуєте. Оскільки, як правило, потерпілі особисто здійснюють переказ власних коштів на рахунки шахраїв, не звертаючи уваги на здійснювані операції. Окрім того, часто зловмисники можуть прикидатися продавцями. Коли захочете щось придбати, то недобросовісні особи наполягатимуть, аби ви спершу переказали їм гроші за товар. Як правило, після перерахунку коштів зв’язок з продавцем зникає, як і оголошення на веб-сайті. Окрім того, часто дурять людей під час купівлі товарів в Інтернеті. Покупець переказує гроші, а замовлення до нього так і не доходить.
Правоохоронці вкотре просять громадян бути уважними і обережними! Якщо ви опинились в подібній ситуації – не зволікаючи, телефонуйте у відділення поліції. Ваше оперативне повідомлення дозволить правоохоронцям швидко відреагувати та затримати шахраїв!
Найбільш розповсюдженими залишаються так звані «телефонні шахрайства». Коли телефонують людині та повідомляють, що її родич або знайомий потрапив у біду чи ситуацію, яка потребує певної суми грошей. Часто представляються і поліцейськими. Не перевіривши інформації, сокирянці віддають чи перераховують величезні суми грошей невідомим, маючи надію, що це допоможе вирішити ситуацію, у яку начебто втрапили їхні рідні. Згодом з’ясовується, що з родичами все гаразд, але кошти втрачені, і хто заволодів ними, – невідомо. Щоб убезпечити себе від таких ситуацій, необхідно першочергово подзвонити тому, з ким ви нібито тільки що розмовляли, або про кого йшлося у розмові і переконатися, що з ним все гаразд.
Дзвінки від працівників банків чи соціальних служб
Ще одним видом телефонних шахрайств є дзвінки від нібито працівників банку або соціальних служб, які телефонують, щоб надати допомогу, збільшити кредитний ліміт чи перерахувати отримані кошти на ваш рахунок. Нікому в жодному разі не кажіть свій ПІН-код, додаткове питання в разі втрати ПІН-коду чи інші персональні дані, які доступні лише вам. Якщо Вам дійсно телефонують з тієї чи іншої установи, то їм повинні бути відомі Ваші персональні дані.
Шахрайства через мережу Інтернет
Громадяни розміщують на сторінках відповідного веб-сайту оголошення про купівлю/продаж тих чи інших товарів. Також вказують свій номер мобільного телефону. Шахрай телефонує, представляється покупцем та пропонує розрахуватися за товар безготівковим платежем. Продавець, як правило, називає номер свого карткового рахунку. Через деякий час до нього телефонує особа, яка представляється працівником банку та повідомляє, що для підтвердження переказу грошей потрібно підійти до банкомату та здійснити ряд операцій. Будучи біля банкомату, уважно вивчайте меню та звертайте увагу на дії, які ви виконуєте. Оскільки, як правило, потерпілі особисто здійснюють переказ власних коштів на рахунки шахраїв, не звертаючи уваги на здійснювані операції. Окрім того, часто зловмисники можуть прикидатися продавцями. Коли захочете щось придбати, то недобросовісні особи наполягатимуть, аби ви спершу переказали їм гроші за товар. Як правило, після перерахунку коштів зв’язок з продавцем зникає, як і оголошення на веб-сайті. Окрім того, часто дурять людей під час купівлі товарів в Інтернеті. Покупець переказує гроші, а замовлення до нього так і не доходить.
Правоохоронці вкотре просять громадян бути уважними і обережними! Якщо ви опинились в подібній ситуації – не зволікаючи, телефонуйте у відділення поліції. Ваше оперативне повідомлення дозволить правоохоронцям швидко відреагувати та затримати шахраїв!
Джерело: nordbess-news.cv.ua