Система нарахувань за послуги змінилася
В Україні ринок
електроенергії змінюється і переходить на європейську модель. Згідно з ухваленим законодавством обленерго перетворюються на оператора системи розподілу та постачальника електроенергії
і надаватимуть відповідні послуги. Змінилася також система нарахування за послуги.
Які
функції оператора системи розподілу електроенергії?
Відповідно до законодавства у
сфері електроенергетики в Україні створюється конкурентний енергоринок й
розділення обленерго на генераційну компанію та продавця. Заначено, що цього вимагав Третій
енергопакет ЄС, якого зобов’язалася дотримуватися Україна ще у 2011 році. Він,
зокрема, у перспективі дасть можливість українцям приєднатися до енергосистеми
Європейського Союзу та отримувати звідти електричну енергію.
На виконання поставлених вимог у Чернівецькій області
енергокомпанія Буковини здійснила поділ на оператора системи розподілу –
Акціонерне Товариство «Чернівціобленерго» та постачальника електроенергії –
Товариство з обмеженою відповідальністю «Чернівецька обласна енергопостачальна
компанія».
Які
повноваження компанії-постачальника
електроенергії?
З
ким і як укладати угоди? Адже досі користувач укладав одну угоду?
Водночас, юридичні споживачі повинні власноруч написати заяву на приєднання до новоствореної компанії з розподілу електроенергетики (це вони могли зробити під час здачі звіту). А юридичні споживачі, дозволена потужність яких згідно договору про постачання електричної енергії перевищує 150 кВт (крім бюджетних установ), можуть вільно обрати собі постачальника електроенергії.
На сьогодні НКРЕКП видала по Україні понад 220 ліцензій на постачання електроенергії споживачу. Перелік усіх ліцензійних постачальників міститься на офіційному сайті Нацкомісії – http://www.nerc.gov.ua
Як тепер
платитимемо за електроенергію, кому і за що?
Оплата за спожиту електроенергію відбувається за напрацьованою схемою: за даними особових рахунків споживача у касах банків, через платіжні термінали, систему Інтернет-банкінгу або онлайн у Персональному кабінеті на сайті енергокомпанії.
Зверніть увагу!
Тимчасово, орієнтовно до кінця січня, Персональний
кабінет не працюватиме у зв’язку із технічним перепрограмуванням онлайн-сервісу.
З питаннями щодо показів лічильника, поточної оплати і нарахувань споживачі
можуть звертатися у Call-центр – (0372) 58-49-80 та у сервісні центри РЕМів за місцем проживання. Передбачається, що вже у лютому цього року споживачі
почнуть отримувати платіжки із зазначенням двох тарифів: за постачання
електроенергії та розподіл електроенергії. Утім, сумарний тариф не зміниться.
Чи
призведе поділ на дві компанії до підвищення плати за електроенергію?
Наголошуємо, що тарифи для населення встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). У грудні 2018 року голова НКРЕКП Оксана Кривенко повідомила, що тарифи на електроенергію для населення не змінюватимуться до 1 липня 2019 року – часу, коли планується повноцінне запровадження ринку електроенергетики.
Чи
зміниться якість надання послуг?
Реформа ринку електроенергетики є передумовою до інтеграції з європейськими електроенергетичними ринками. А це посилить конкуренцію у секторі генерації електроенергії в Україні та сприятиме підвищення якості постачання.
Наголошуємо, що регулярне (в останні дні місяця) інформування про покази лічильника та вчасна оплата за послуги енергокомпанії гарантує надійне, якісне та безперебійне електрозабезпечення краю.
Куди звертатися споживачам?
АТ «Чернівціобленерго»:
Чернівці, вул. Прутська, 23а, Call-центр (0372) 58-49-80.
http://oblenergo.cv.ua/
ТОВ «ЧОЕК» :
Чернівці, вул. Головна, 265в, Call-центр (0372)58-88-85.
www.ek.cv.ua
Прес-служба АТ «Чернівціобленерго»