Українська освітня система загалом забезпечила освітній процес в умовах надзвичайної ситуації засобами дистанційного навчання
Сьогодні, 9 липня, відбулася онлайн-конференцію «Дистанційне навчання в системі загальної середньої освіти: реалії та перспективи».
Учасники конференції були одностайними, що українська освітня система забезпечила
освітній процес в умовах надзвичайної ситуації засобами дистанційного навчання та виявили низку досягнень:
- суттєво зросла
інформаційно-комунікаційна компетентність педагогів: за час роботи в умовах
карантину педагоги опанували різні інформаційно-комунікаційні технології,
веб-середовища, суттєво удосконалили інформаційно-комунікаційну складову
освітнього простору закладу освіти.
-зросли ключові
(життєві) компетентності учнів (навчилися планувати свою роботу, формулювати
мету, визначати способи її досягнення, оцінювати власні результати тощо.
·дистанційне
навчання є актуальною формою освітнього процесу у надзвичайних ситуаціях, зокрема
карантину, а також є сучасною формою освіти, що відповідає потребам сучасного
технологічного суспільства;
·виявлені проблеми впровадження дистанційної освіти потребують наполегливого
та невідкладного вирішення.
Серед найважливіших перепон у запровадженні якісної
освіти визначено:
-відсутність дієвого, системного нормативно-правового забезпечення, -відсутність кадрових та матеріально-технічних ресурсів у закладах освіти,
-недостатній рівень інформаційно-комунікаційної компетентності керівників та педагогічних працівників закладів освіти,
-відсутність навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання та технології оцінювання його якості,
-у діловодстві закладів загальної середньої освіти не враховані особливості дистанційного навчання.
Проблеми, які
виникають у закладах загальної середньої освіти під час організації
дистанційного навчання у період карантину:
-низька швидкість інтернет-зв’язку;
-перезавантаження онлайн-платформ;
-обмежений доступ окремих учнів до комп’ютерних техніки;
-окремі педагоги недостатньо володіють технологіями;
-ненормований робочий день;
-деяким вчителям важко адаптуватися до нових умов навчання;
-неможливість проконтролювати дотримання учнями академічної доброчесності під час виконання домашніх завдань;
-в учнів податкової ланки ще не сформовані вміння самостійно навчатися;
-навантаження на зір.