Фото: Ілля Пероган
У міській раді знову розглядають підвищення тарифів на проїзд у маршрутках
На черговому засіданні виконавчого комітету Чернівецької міської ради вкотре розглядали підвищення тарифів на проїзд у маршрутках. Перевізники продовжують вимагати підвищення тарифів, заручившись підтримкою міської влади.
- Нинішній тариф на проїзд у міських маршрутках визнано необґрунтованим. Це підтверджують лінійні норми витрат палива. Крім того, як продемонструвала статистика, коефіцієнт завантаження автобусів є меншим за 50%, - заявив директор департаменту ЖКГ Чернівецької міськради Сергій Погорений. - Тож ми пропонуємо підвищити проїзд до 3,5 гривень для перевізників, котрі погодилися встановити у своїх маршрутках пристрої для обчислення кількості пасажирів та GPS-трекери.
Таке пояснення здорожчання проїзду не влаштувало громадських активістів. Сумнівно, що наявність навігатора значно поліпшить якість перевезення, натомість стан сидінь, підлоги, салону в цілому та поведінка водіїв бажає кращого.
Ви скаржитеся на пільгові маршрути, які є збитковими. Натомість пільгові автобуси їздять у кращому разі раз на годину, зате аж до восьмої години вечора. Кому з пенсіонерів потрібно кудись їхати о восьмій годині? Можливо достатньо було б просто оптимізувати розклад руху пільгових автобусів, і тоді завантаженість автобусів була б кращою, а людям не доводилося б чекати годинами на свою маршрутку, - заявила громадська активістка Ірина Цикал.
Представники ГО "Самопоміч" разом зі студентським парламентом провели дослідження якості поїздок у громадському транспорті. Згідно з їхньою інформацію, лише 60% зупинок мають розклад руху.
За п'ятибальною шкалою оцінювання, середній бал стану транспортного засобу складає 3,3 - 3,4. Оцінка за стан салону взагалі складає лише 2,9 балів, - розповів представник ГО "Самопоміч" Олексій Попович. - Тому перш, ніж вести розмову про підняття тарифу, перевізникам варто розібратися з якістю послуг.
За словами А. Поповича, згідно із дослідженням, нині кожен третій пасажир не отримує квитка, тож куди іде третина коштів від проїзду, невідомо.
- Перевізники говорять про те, що зросли ціна на паливо та мастила. Так, вони зросли. Але якщо б усі кошти пасажирів облікувалися, та йшли до каси перевізників, а не в кишені, діючий тариф маршрутників би цілки влаштовував, - додав представник "Самопомочі".
У свою чергу голова профільної комісії Володимир Бешлей нагадав - ще у листопаді минулого року встановили проміжний тариф 3 гривні до вивчення пасажиропотоку. Минуло понад півроку, проте пасажиропотік ніхто так і не взявся вивчити.
Хороша ідея - встановлювати в автобуси засоби обліку. Проте вони несертифіковані. Крім того, перевізники мають право тримати ці показники у секреті, адже це є комерційною таємницею, - заявив В. Бешлей. - Крім того, маршрутники подають різні звіти щодо витрат. В одного перевізника один "Богдан" споживає 19 літрів на 100 км, інший - 26. Один акумулятор коштує 1900 гривень, інший - 3900. Шини купують як по 1500 гривень, так і по 4000.
Відсутність даних про кількість пасажирів маршрутники пояснюють тим, що пасажирів важко порахувати. За словами перевізника Миколи Альботи, їхня кількість є різною не тільки протягом тижня, але й протягом року. Крім того, маршрутники виправдовуються, що сертифікувати лічільники пасажиропотоків поки що неможливо - їхнє використання не прописане у законодавстві.
Зрештою, члени виконкому, врахувавши позицію активістів, не підтримали підвищення тарифів. Тож на найближчій сесій міської ради це питання не розглядатимуть.