Фото: Ігоря Константинюка
Мерія поспішно презентувала "Транспорт Чернівці", але не створила умов для його роботи
Як повідомляв promin.cv.ua, три місяці тому почав діяти мобільний додаток "Транспорт Чернівці”. 9 вересня цього року його презентувала міська влада, заявививши, що додаток перебуває на фінальній стадії тестування.
Нагадаємо, чернівчани завдяки телефону можуть бачити рух тролейбусних маршрутів №№ 1, 2, 3 та 4, а також маршруток №№ 1А, 9 та 9А.
Кореспондент promin.cv.ua вже перевіряв працездатність додатку 10 вересня. Тоді відповідно до часу, вказаного в додатку, до зупинок "кінотеатр Чернівці” або "вулиця Ватутіна” приїздив лише тролейбус №2. За три місяці, як з’ясував promin.cv.ua, ситуація майже не змінилася - у день тестування відповідно до вказаного у смартфоні їздили лише тролейбуси №4.
Не бажали "товаришувати” зі смартфоном і маршрутки №№ 9 та 9-А. Маршрутки приїжджали на зупинку на момент перевірки - через кожні 6 - 7 хвилин. Проте додаток у смартфоні вперто демонстрував відмінний від цього графіку час.
Наприклад, "дев’ятку” телефон "обіцяв” через 34 (!) хвилини. За цей час до зупинки на Соборній площі під’їхали три відповідні маршрутки. І лише четверта приїхала у час, вказаний у додатку. З чого можна зробити висновок, що GPS-трекер був лише на одному з чотирьох автобусів.
Коли додаток все таки запрацює та коли завершиться його тестування, ми намагалися дізнатися у департаменті ЖКГ Чернівецької міської ради. Начальник відділу транспорту, зв’язку та енергетики Василь Мартинюк відповісти нічого не зміг, лише порадив звернутися з цього питання до розробників.
- Мобільний додаток не є компетенцією департаменту ЖКГ. Коли завершать стадію тестування, варто питати у самих розробників, - відповів В. Мартинюк.
Розробники ж запевнили, що додаток вже працює. Проте, аби він працював коректно, потрібно, щоб GPS-трекери було встановлено в усіх тролейбусах та маршрутках.
- Додаток не може відображати транспортні засоби, не обладнані трекерами. Відповідно, на своєму телефоні ви бачили час прибуття найближчого автобуса чи тролейбуса, обладнаного GPS, - розповіла promin.cv.ua керівник відділу продаж Світлана Вербицька.
За словами представника розробників, завершення стадії тестування залежить від перевізників - додаток повноцінно працюватиме, коли трекерами обладнають усі автобуси та тролейбуси вказаних там маршрутів. Це ж стосується і збільшення кількості маршрутів у додатку - туди додаватимуть усі маршрути, на яких з’являтимуться GPS-трекери.
Як повідомив директор Чернівецького тролейбусного управління Іван Іванічек, усі тролейбуси обладнані трекерами. А чому у додатку відображається некоректний час прибуття "рогатого” транспорту - перевізник не може знати, бо не відповідає за функціонування додатку.
Нагадаємо, чернівчани завдяки телефону можуть бачити рух тролейбусних маршрутів №№ 1, 2, 3 та 4, а також маршруток №№ 1А, 9 та 9А.
Кореспондент promin.cv.ua вже перевіряв працездатність додатку 10 вересня. Тоді відповідно до часу, вказаного в додатку, до зупинок "кінотеатр Чернівці” або "вулиця Ватутіна” приїздив лише тролейбус №2. За три місяці, як з’ясував promin.cv.ua, ситуація майже не змінилася - у день тестування відповідно до вказаного у смартфоні їздили лише тролейбуси №4.
Не бажали "товаришувати” зі смартфоном і маршрутки №№ 9 та 9-А. Маршрутки приїжджали на зупинку на момент перевірки - через кожні 6 - 7 хвилин. Проте додаток у смартфоні вперто демонстрував відмінний від цього графіку час.
Наприклад, "дев’ятку” телефон "обіцяв” через 34 (!) хвилини. За цей час до зупинки на Соборній площі під’їхали три відповідні маршрутки. І лише четверта приїхала у час, вказаний у додатку. З чого можна зробити висновок, що GPS-трекер був лише на одному з чотирьох автобусів.
Коли додаток все таки запрацює та коли завершиться його тестування, ми намагалися дізнатися у департаменті ЖКГ Чернівецької міської ради. Начальник відділу транспорту, зв’язку та енергетики Василь Мартинюк відповісти нічого не зміг, лише порадив звернутися з цього питання до розробників.
- Мобільний додаток не є компетенцією департаменту ЖКГ. Коли завершать стадію тестування, варто питати у самих розробників, - відповів В. Мартинюк.
Розробники ж запевнили, що додаток вже працює. Проте, аби він працював коректно, потрібно, щоб GPS-трекери було встановлено в усіх тролейбусах та маршрутках.
- Додаток не може відображати транспортні засоби, не обладнані трекерами. Відповідно, на своєму телефоні ви бачили час прибуття найближчого автобуса чи тролейбуса, обладнаного GPS, - розповіла promin.cv.ua керівник відділу продаж Світлана Вербицька.
За словами представника розробників, завершення стадії тестування залежить від перевізників - додаток повноцінно працюватиме, коли трекерами обладнають усі автобуси та тролейбуси вказаних там маршрутів. Це ж стосується і збільшення кількості маршрутів у додатку - туди додаватимуть усі маршрути, на яких з’являтимуться GPS-трекери.
Як повідомив директор Чернівецького тролейбусного управління Іван Іванічек, усі тролейбуси обладнані трекерами. А чому у додатку відображається некоректний час прибуття "рогатого” транспорту - перевізник не може знати, бо не відповідає за функціонування додатку.
Після довгих митарств та чималої кількості дзвінків усе ж вдалося з'ясувати - відповідальні за додаток комунальні структури таки є, це департамент ЖКГ.
Як виявилося, наразі лише 15% громадського транспорту у Чернівцях обладнані трекерами, повідомив директор департаменту ЖКГ Сергій Погорений.
За його словами, 8 грудня на засіданні виконкому розглядатимуть проект рішення, яке стосується організації пасажирських перевезень. Якщо цей проект підтримають спочатку на виконкомі, а потім і сесії міської ради, перевізники наново укладатимуть договори з міською радою. Ліцензії видаватимуть лише тим перевізникам, які обладнають свої автобуси GPS-трекерами та пристроями для вивчення пасажиропотоку.
А поки що додаток і далі залишатиметься у "фінальній стадії тестування”. Варто зазначити, що розробник створював інший мобільний додаток, який дозволяє викликати таксі. Він зарекомендував себе лише з хорошого боку.
Тому незрозуміло, навіщо міській владі потрібно було презентувати мобільний додаток, не створивши належних умов для його роботи. Адже у такому разі "фінальної стадією тестування” можна пояснювати будь-яке недопрацювання, і не лише на рівні міста.