За даними порталу Хорошоп, наприкінці 2023 та на початку 2024 року онлайн-покупки в Україні зросли на 212% і продовжують збільшуватися. Зараз за деякими категоріями товарів кількість продажів вже перевищує показники до повномасштабного вторгнення. Однак все ж не за всіма.
- Електроінструменти — шурупокрути, електричні дрилі, перфоратори тощо.
- Різноманітні товари для тварин.
- Меблі — як домашні, так і садові.
- Дрібна техніка для кухні — блендери, мультиварки, грилі, мікрохвильовки тощо.
- Косметика та доглядові засоби, особливо зі знижками та промокодами, які покупці зараз використовують все частіше. Перегляньте огляд актуальних пропозицій, щоб дізнатися більше.
- Мобільні телефони — не лише бюджетні та середньобюджетні смартфони, але й флагмани від Apple, Samsung та інших брендів.
- Аксесуари для смартфонів — різноманітні чохли, навушники, зарядні пристрої. До речі, значно знизився попит на павербанки. Хоча на тлі ускладнення проблем з енергетикою та ворожих обстрілів енергетичної інфраструктури можна очікувати стрімкого зростання попиту.
- Ноутбуки та компʼютери. Дещо менше — планшети. Попит обумовлений збільшенням актуальності дистанційної роботи та навчання.
- Дитячі товари — підгузки, пелюшки, суміші для харчування, автокрісла та інше.
- Спортивний одяг та взуття.
Зростання попиту саме в цих категоріях призвело до очікуваних наслідків — збільшення кількості пропозицій у цих нішах та конкуренції. Відповідно, зараз продавцям складніше конкурувати за увагу покупців, тому для багатьох найбільш ефективним інструментом залучення цільової аудиторії стали різноманітні знижки та промокоди. Якщо на початку повномасштабного вторгнення такі спецпропозиції були не надто розповсюдженим явищем, то зараз ми спостерігаємо протилежну картину.
Важливо також додати, що за результатами опитувань, горизонт планування більшості українців складає всього 1-2 місяці, а часом навіть менше. Тому покупці не так активно роблять дорогі покупки, якщо у цьому немає гострої потреби. Натомість купівлі часто стають більш ситуативними та якоюсь мірою спонтанними. А це, знову ж, таки стимулює продавців пропонувати знижки та акції, щоб залучати аудиторію, яка вирішує придбати певний товар «тут і зараз», а не чекати сезонних розпродажів, «Чорної пʼятниці», «Кіберпонеділка» тощо.