За даними дослідницької групи CBR, найбільш популярними товарами в інтернет-магазинах України до початку повномасштабного вторгнення були: одяг (47%), побутова техніка та електроніка (46%), косметика та парфумерія (37%). Однак після 22 лютого 2022 року й до сьогодні купівельна активність українців істотно змінилася.
Зараз спостерігається певна зміна тенденцій:
- Українці стали активніше купувати гаджети у вітчизняних інтернет-магазинах, але при цьому намагаються шукати додаткові шляхи заощадження. Наприклад, використовуючи промокод Фокстрот, Comfy, Розетка тощо.
- Споживачі проявляють більше інтересу до крафтових товарів українського виробництва та продукції українських брендів, щоб підтримати економіку та бізнес. Тут також часто зустрічаються різноманітні акції, знижки та інші спецпропозиції.
- Паралельно зростає попит на купівлю товарів з-за кордону. В першу чергу через меншу ціну, ніж у вітчизняних інтернет-магазинах.
За даними Statista, найчастіше на AliExpress купують:
- Побутову електроніку — 33%.
- Одяг та аксесуари — 25%.
- Товари для дому та саду — 14%.
Втім, варто зауважити, що у світі AliExpress не входить навіть у трійку лідерів серед популярних маркетплейсів. На першому місці з великим відривом знаходиться Amazon. Друге і третє місце — eBay та Walmart відповідно (з мінімальним відривом). AliExpress знаходиться на четвертому місці, а на пʼятому з незначним відставанням — Etsy.
За інформацією eMarketer, типовий користувач AliExpress робить в середньому 2,6 купівлі на місяць. Але варто додати, що здебільшого йдеться про відносно недорогі товари. Середній розмір кошика на платформі складає всього $15,6, що насправді доволі небагато — близько 600 грн за поточним курсом.