На тлі поступової інфляції, здорожчання товарів та послуг українці дедалі активніше шукають шляхи економії та рідше планують серйозні й вартісні покупки. Зростає кількість покупців, які обирають товари виключно зі знижками або з промокодами, котрі дають змогу заощадити.
За актуальними даними, у 2024 році близько 45% українців використовують промокоди під час онлайн-замовлень. Серед них 55% жінок та 45% чоловіків. Часом використання таких кодів допомагає заощадити доволі значну суму. Наприклад, для маркетплейсу Алло підбірка промокодів містить коди на знижки до 25% для деяких товарів, підвищений кешбек тощо. Діють актуальні пропозиції й для закордонних маркетплейсів, зокрема AliExpress. Знижки на деякі групи товарів сягають 90% за промокодом.
- одяг для дітей та дорослих;
- побутова хімія;
- засоби особистої гігієни;
- кухонна техніка та обладнання.
Також зростає попит на якісну косметику, навчальні курси, підписки стрімінгових сервісів (як українських, так і закордонних), автомобільну хімію, охоронні системи для авто та житла.
Складність аналізу споживацького ринку у 2024 році полягає у тому, що неможливо простежувати певну стабільну динаміку попиту. В економічній, політичній та соціальній картині відбуваються вкрай динамічні зміни, які тією чи іншою мірою диктують попит на певні категорії товарів. Більшість памʼятає, як під час ворожих обстрілів енергетики взимку 2022-2023 років стрімко зріс попит на павербанки, зарядні станції та генератори. Тоді це призвело до сильного стрибка цін на джерела автономного живлення. В деяких випадках націнка становила 200-300% чи навіть більше від попередньої вартості. Тому будувати обʼєктивні прогнози з приводу споживчої активності практично неможливо.
Також варто зазначити, що на купівельну активність споживачів та, відповідно, кількість використаних промокодів доволі суттєво впливає сезонність. В деяких нішах весною та влітку спостерігається спад активності на 20-30%. Натомість восени та взимку покупці починають частіше робити покупки в інтернеті та офлайн. Тому приблизно до серпня-вересня 2024 року може спостерігатися певний спад активності, після чого розпочнеться її повторне зростання.